Empatia w słowach, zrozumienie w relacjach
Komunikacja bez przemocy
Komunikacja bez przemocy – to nasza droga treningu umiejętności społecznych.
Na początku były potrzeby, potem emocje szybsze niż myśli, reakcje, odpowiedzi, działania wychodząc od potrzeb w rozwoju emocjonalno-społecznym naszych przedszkolaków stawiamy na to żeby:
- czuć się bezpiecznie
- czuć się dobrze w relacji ze sobą
- być widzianym i słyszanym przez innych
- być pod opieką życzliwych dorosłych, zainteresowanych, pełnych akceptacji.
Oswajamy lęki rozwojowe z empatią i zrozumieniem.
Na początku były potrzeby, potem emocje szybsze niż myśli, reakcje, odpowiedzi, działania wychodząc od potrzeb w rozwoju emocjonalno-społecznym naszych przedszkolaków stawiamy na to żeby:
- czuć się bezpiecznie
- czuć się dobrze w relacji ze sobą
- być widzianym i słyszanym przez innych
- być pod opieką życzliwych dorosłych, zainteresowanych, pełnych akceptacji.
Oswajamy lęki rozwojowe z empatią i zrozumieniem.
Tworzymy przyjazne środowisko, gdzie:
- budujemy współpracę bez niezdrowej rywalizacji
- rozwijamy samodzielność i odpowiedzialność
- wspieramy relacje oparte na wzajemnym zrozumieniu i szacunku
- wyrabiamy w podopiecznych odporność na niepowodzenia
- budujemy poczucie sprawczości
- uczymy przez poznawanie, doświadczania, odkrywanie, które przynosi radość i satysfakcję doceniamy 🙂
W nurcie NVC Marshala Rosenberga pracujemy w duchu empatycznej komunikacji poprzez cykliczne zajęcia, gdzie proponujemy dzieciom
- założenia i schematy zachowań komunikacji bez przemocy, języka żyrafy i szakala
- rozpoznawanie i nazywanie potrzeb, uczuć i emocji
- uważność na potrzeby i emocje swoje i innych
- wprowadzenie komunikatu wyrażania potrzeb w czterech krokach komunikacji bez przemocy opartych na empatii
- odróżnianie faktów od opinii, indywidualnych obserwacji, a potrzeb od zachcianek
Wiemy, że żaden Omek nie jest samotną wyspą i potrzebuje wspólnoty by się uczyć i rozwijać
