Statut przedszkola

teacher-1

STATUT PRZEDSZKOLA Omki Siomki

SPIS TREŚCI
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
II. CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
III. ORGANY PRZEDSZKOLA
IV. ORGANIZACJA PRZEDSZKOLA
V. PRAWA I OBOWIĄZKI PRACOWNIKÓW PEDAGOGICZNYCH
VI. PRAWA I OBOWIĄZKI PRACOWNIKÓW NIEPEDAGOGICZNYCH
VII. WYCHOWANKOWIE PRZEDSZKOLA
VIII. RODZICE
IX. SPOSOBY FINANSOWANIA
X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
 
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE

§1
Przedszkole Niepubliczne OmkiSiomki zwane dalej Przedszkolem, jest przedszkolem niepublicznym prowadzonym przez osobę prawną.
 
§2

Siedziba przedszkola mieści się w Rumi przy ul. Kosynierów 80

§3
Pełna nazwa Przedszkola brzmi:
Przedszkole Niepubliczne OmkiSiomki
Ul.Kosynierów 80
84-230 Wejherowo

Przedszkole używa pieczątki nagłówkowej w brzmieniu:
 
§4
Organem prowadzącym przedszkole jest: Asilo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

ul. Harcerska 3
84-200 Wejherowo
NIP 588-248-75-37
Dyrektorem przedszkola jest: mgr Joanna Kos

§5

Nadzór pedagogiczny nad przedszkolem sprawuje Kuratorium Oświaty w Gdańsku.

§6
Przedszkole działa na podstawie:
  1. Ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty ( Dz.U Nr 256 z 2004r., poz.2572 z późniejszymi zmianami);
  2. Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 ze zm.);
  3. Ustawy z 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy(Dz. U.1998 nr 21, poz. 94 ze zm.);
  4. Ustawy z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny(Dz. U. 1964 nr 16,poz. 93 ze zm.);
  5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej. (Dz. U. z 2017 r. poz. 356)
  6. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie pomocy psychologiczno- pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach ze zm.
  7. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017r w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci ze zm.
  8. Wpisu do rejestru niepublicznych placówek oświatowych Miasta Redy.
  9. Niniejszego statutu.
 
ROZDZIAŁ II
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA

§7
Celem wychowania przedszkolnego jest:
  1. wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień́ oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji;
  2. Budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe;
  3. Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek;
  4. Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są̨ niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi;
  5. Stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
  6. Troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych;
  7. Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;
  8. Wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne;
  9. Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej;
  10. zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
§8
Do zadań́ przedszkola należy:
  1. Sprawowanie opieki nad dziećmi w czasie nieobecności rodzica,
  2. Zapewnianie stymulującego aktywność i rozwój dziecka otoczenia oraz zajęć dydaktycznych,
  3. Kształtowanie czynnej postawy dziecka wobec własnego zdrowia, bezpieczeństwa, oraz rozwijanie jego sprawności ruchowej,
  4. Wspieranie rozwoju poczucia własnej wartości i szacunku dla innych,
  5. Budzenie wrażliwości emocjonalnej oraz świadomości moralnej dziecka ze szczególnym uwzględnieniem interakcji i współpracy dzieci w grupie,
  6. Wspieranie kreatywności i indywidualnego rozwoju dziecka,
  7. Współdziałanie z rodziną
§9
Cele i zadania przedszkola realizowane są poprzez:
  1. Realizację programów kształcenia zgodnych z podstawą programową określoną przez Ministra Edukacji Narodowej i Sportu;
  2. Zapewnienie opieki i bezpieczeństwa dzieciom w czasie pobytu na terenie przedszkola oraz poza jego terenem, stosując w działaniach obowiązujące przepisy BHP i Ppoż.̇ ;
  3. Zastosowanie zróżnicowanych środków dydaktycznych;
  4. Współpracę z innymi przedszkolami, szkołami, placówkami naukowymi i innymi ośrodkami szkolenia;
  5. Zapewnienie pomocy psychologiczno – pedagogicznej poprzez:
    1. rozpoznanie i zaspokajanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka oraz rozpoznawaniu jego indywidualnych możliwości psychofizycznych, niedostosowania społecznego, zaburzeń komunikacji językowej i zaniedbań środowiskowych,
    2. wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiazywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu i doskonaleniu ich umiejętności wychowawczych.
  6. Przedszkole może organizować́ zajęcia dla dzieci posiadających opinię o potrzebie wczesnego wspomaganiu rozwoju oraz zajęcia dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
  7. Sposób organizacji zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość został zawarty w odrębnym dokumencie.
§10
Dla realizacji celów statutowych przedszkole jest wyposażone w:
  1. Pięć sal dydaktycznych wraz z przynależnymi łazienkami,
  2. dużą szatnie,
  3. 180m2 salę gimnastyczną
  4. Sale doświadczania świata i terapii SI
  5. Dwia gabinety do zajęc indywidualnych
  6. Podzielnie posiłków ,
  7. Plac zabaw
  8. Pomieszczenia administracyjno-gospodarcze
Organami przedszkola są:
  1. Dyrektor Przedszkola.
  2. Rada Pedagogiczna
 
ROZDZIAŁ III
ORGANY PRZEDSZKOLA
§11
Dyrektor przedszkola:
  1. Kieruje i odpowiada za bieżącą działalność przedszkola;
  2. Przewodniczy Radzie Pedagogicznej i wykonuje uchwały podjęte w ramach jej kompetencji;
  3. Ustala wspólnie z Radą Pedagogiczną roczny plan pracy przedszkola oraz regulamin Rady Pedagogicznej;
  4. Dba o zapewnienie opieki nad wychowankami oraz zasad BHP;
  5. Zatrudnia nauczycieli i innych pracowników przedszkola, określa ich warunki płacy i pracy (zgodnie z Kodeksem Pracy, Regulaminem Pracy);
  6. Prowadzi zgodnie z obowiązującymi przepisami dokumentację przedszkola;
  7. Podejmuje decyzję o przyjęciu lub wkreśleniu dziecka z przedszkola;
  8. Reprezentuje przedszkole na zewnątrz;
  9. Podejmuje decyzje o zmianach w Statucie przedszkola;
  10. realizuje wszelkie inne niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania przedszkola zadania nie zastrzeżone mocą niniejszego statutu oraz obowiązujących przepisów prawa;
  11. W sprawach bieżących dyrektora przedszkola zastępuje wicedyrektor;
  12. Na czas nieobecności dyrektora i wicedyrektora wyznacza się nauczyciela zastępcę, który w tym okresie pełni wyznaczone obowiązki.
W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy pracownicy zatrudnieni na stanowiskach pedagogicznych oraz Dyrektor Przedszkola.
 
Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor Przedszkola.
 
W posiedzeniach Rady Pedagogicznej mogą uczestniczyć, zaproszeni przez Przewodniczącego Rady Pedagogicznej, goście (na przykład przedstawiciele: Kuratorium Oświaty, Poradni Pedagogiczno- Psychologicznej, Rodziców, Opiekunów oraz eksperci z zakresu edukacji).
 
Uchwały Rady Pedagogicznej podejmowane są zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy jej członków.
 
Z zastrzeżeniem sytuacji wyraźnie sprecyzowanych w bezwzględnie obowiązujących przepisach prawa członkowie Rady Pedagogicznej są zobowiązani do nieujawniania spraw, których ujawnienie mogłoby naruszyć dobra osobiste wychowanków, ich rodziców, opiekunów i pracowników przedszkola.
 
Rada Pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności.
 
Zebrania Rady Pedagogicznej odbywają się przed rozpoczęciem roku szkolnego, po półroczu i po zakończeniu roku szkolnego oraz na wniosek Dyrektora lub Rady Pedagogicznej.
 
Uczestnictwo w zebraniach Rady jest obowiązkiem każdego członka tego organu i odbywa się w czasie wolnym od zajęć.
 

Posiedzenia Rady Pedagogicznej są protokołowane.

§12
Do kompetencji Rady Pedagogicznej należy:
  1. Zatwierdzanie wspólnie z Dyrektorem koncepcji pracy przedszkola,
  2. Przeprowadzanie analizy oraz ocenianie jakości efektów wychowania i kształcenia w przedszkolu, ze szczególnym nakierowaniem na wyniki gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole podstawowej,
  3. Podejmowanie uchwał dotyczących wprowadzenia innowacji i programów własnych,
  4. Ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli,
  5. Opiniowanie w zakresie zmian w statucie przedszkola oraz innych sprawwskazanych przez Dyrektora.
§13
Organy statutowe współdziałają ze sobą w ramach przyznanych im kompetencji dla dobra przedszkola.
 
 
ROZDZIAŁ IV
ORGANIZACJA PRZEDSZKOLA
§14
 
  1. Zajęcia dydaktyczne i wychowawczo-opiekuńcze odbywają się w budynku przedszkola, na placu zabaw oraz poza jego terenem w trakcie spacerów, wycieczek itp.
  2. Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział przedszkolny obejmujący dzieci w zbliżonym wieku, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań i uzdolnień.
  3. W przedszkolu jest pięć oddziałów.
  4. Maksymalna liczba dzieci w oddziale wynosi 26.
  5. Oddział może funkcjonować przy niepełnej liczbie dzieci.
  6. Przedszkole przyjmuje dzieci w wieku 2,5- 6 lat.
  7. W szczególnych przypadkach dopuszcza się̨ zapisanie dziecka z orzeczeniem o niepełnosprawności.
  8. W wyjątkowych sytuacjach dopuszcza się zapisanie większej liczby dzieci do oddziału.
§15
 
  1. Przedszkole OmkiSiomki funkcjonuje przez cały rok szkolny z wyjątkiem przerw ustalonych przez Dyrektora i podanych do wiadomości rodzicom na początku roku szkolnego.
  2. Rok szkolny rozpoczyna się 1 września, a kończy 31 sierpnia następnego roku kalendarzowego.
  3. Przedszkole czynne jest pięć́ dni w tygodniu od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 18.00.
  4. Przedszkole zapewnia wyżywienie w postaci śniadań, obiadów i podwieczorków dostarczanych przez firmę cateringową specjalizującą się w przygotowywaniu posiłków dla przedszkoli.
§16
 
  1. Organizację pracy przedszkola określa ramowy rozkład dnia ustalany przez Dyrektora w porozumieniu z Radą Pedagogiczną z uwzględnieniem zalecanych w podstawie programowej proporcji zagospodarowania czasu przebywania dzieciw przedszkolu.
  2. Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciele poszczególnych oddziałów ustalają szczegółowe rozkłady dnia z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci oraz zasad ochrony zdrowia i higieny pracy.
  3. W szczególnych przypadkach może ulec zmianie organizacja dnia ( np. przy organizacji wycieczek, uroczystości itp.).
  4. Przedszkole w ramach swojej pracy organizuje zajęcia rytmiczne, spotkania z psychologiem i logopedą oraz zajęcia j. angielskiego , zajęcia sportowe podane dowiadomości rodziców na dany rok szkolny, j.hiszpański,a także cykliczne spotkania teatralne lub koncerty muzyczne. Zajęcia te przedszkole pokrywa z otrzymanych dotacji.
§17
 
  1. Rekrutacja odbywa się według kryteriów i harmonogramu rekrutacji ustalonego przez dyrektora na dany rok szkolny.
  2. Podstawą zapisu dziecka do przedszkola jest zgłoszenie przez internetowy formularz oraz wpłata wpisowego w wysokości ustalonej przez Dyrektora.
  3. Opłata wpisowa nie podlega zwrotowi.
  4. Dyrektor podpisuje z rodzicem (opiekunem prawnym) umowę cywilno-prawną o świadczenie usług przedszkolnych na dany rok szkolny.
  5. Dopuszcza się zapisanie dziecka w trakcie roku szkolnego, w miarę̨ dodstępności miejsc w przedszkolu.
§18
 
  1. W przedszkolu nie można stosować wobec dziecka żadnych zabiegów lekarskich bez zgody ich Rodziców (opiekunów prawnych), poza nagłymi przypadkami bezpośrednio ratującymi zdrowie i życie dziecka.
  2. Wychowankowie przedszkola są ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków. Opłatę z tytułu ubezpieczenia dziecka uiszczają Rodzice (opiekunowie prawni) dziecka na początku roku szkolnego w miesiącu wrześniu. Jest to opłata dobrowolna.
  3. Z uwagi na bezpieczeństwo wszystkich dzieci do przedszkola przyjmowane są tylko dzieci zdrowe.
  4. Dyrektor ma prawo nie przyjąć dziecka do placówki, w przypadku objawów choroby zakaźnej lub pasożytów.
 
ROZDZIAŁ V
PRAWA I OBOWIĄZKI PRACOWNIKÓW PEDAGOGICZNYCH
§19

Nauczyciele zatrudniani i zwalniani są przez Dyrektora przedszkola – zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami pedagogicznymi i na podstawie przepisów Kodeksu Pracy. Czas pracy nauczyciela jest określony zakresem jego obowiązków dydaktycznych, wychowawczych i organizacyjnych, który ustala Dyrektor w umowie o pracę.

§ 20
Do obowiązków nauczyciela należy:
  1. Planowanie i prowadzenie działań́ edukacyjnych zgodnie z podstawą programową i wybranym programem wychowania przedszkolnego;
  2. Wspieranie rozwoju psychofizycznego dziecka, jego zdolności oraz umiejętności i zainteresowań;
  3. Prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowanie tych obserwacji;
  4. Stosowanie nowoczesnych metod nauczania;
  5. Prowadzenie analizy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna) z początkiem roku poprzedzającego rozpoczęcie nauki w klasie I szkoły podstawowej,
  6. Opracowanie indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka, który będzie realizowany w roku poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole;
  7. Przygotowanie do 30 kwietnia każdego roku “ Informacji o gotowości szkolnej dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej” dla rodziców ( prawnych opiekunów);
  8. Odpowiedzialność za zdrowie i bezpieczeństwo dzieci podczas pobytu w przedszkolu i poza jego terenem, w czasie wycieczek i spacerów oraz za wypadki zaistniałe na skutek niedopełnienia obowiązków;
  9. Współpraca ze specjalistami w ramach pomocy dziecku z trudnościami w zachowaniu i nauce;
  10. Współdziałanie z rodzicami (prawnymi opiekunami) w sprawach wychowania i nauczania dzieci z uwzględnieniem ich prawa do znajomości zadań wynikających z podstawy programowej, planu pracy realizowanego w danej grupie i uzyskiwania informacji dotyczących rozwoju dziecka;
  11. Prowadzenie dokumentacji przebiegu wychowania i nauczania w postaci dziennika zajęć;
  12. Dokonywanie analizy i oceny osiągnięć dzieci na różnych poziomach wiekowych oraz określanie wniosków do dalszej pracy;
  13. Realizacja zadań zleconych przez dyrektora i zaleceń osób kontrolujących;
  14. Aktywny udział w pracach Rady Pedagogicznej i realizowanie jej postanowień;
  15. Inicjowanie i organizowanie imprez o charakterze dydaktycznym, wychowawczym, kulturalnym i rekreacyjno-sportowym;
  16. Dbałość o warsztat pracy oraz estetykę pomieszczeń.
.
§21

Nauczyciel odpowiada za bezpieczeństwo dzieci od momentu powierzenia dziecka pod jego opiekę przez rodzica lub opiekuna do momentu odebrania dziecka bezpośrednio od nauczyciela.

Dziecko z przedszkola odbierają̨ rodzice, prawni opiekunowie lub osoby pełnoletnie upoważnione pisemnie przez rodziców lub prawnych opiekunów dziecka.
§22

Podczas spacerów i wycieczek poza teren przedszkola jeden opiekun zapewnia opiekę grupie maksymalnie 15-osobowej. Do obowiązków nauczyciela należy każdorazowe sprawdzanie stanu liczebnego grupy przed wyruszeniem z miejsca postoju i po przybyciu do celu. Dzieci przebywają na świeżym powietrzu gdy warunki atmosferyczne na to pozwalają (nie wieje silny wiatr, nie pada ulewny deszcz, nie śnieży mocno lub gdy mróz nie przekracza -10 °C).

§23

W razie wypadku lub nagłej choroby dziecka każdy pracownik przedszkola zobowiązany jest do niezwłocznego zawiadomienia dyrektora, a w uzasadnionych przypadkach do udzielenia pierwszej pomocy i wezwania pogotowia oraz zawiadomienia rodziców lub opiekunów dziecka.

§24
Nauczyciele mają prawo do:
  1. Formułowania własnych programów nauczania i wychowania,
  2. Decydowania o podręcznikach, środkach dydaktycznych i metodach kształcenia wychowanków,
  3. Do rozwoju, kształcenia się oraz doskonalenia zawodowego.
ROZDZIAŁ VI
PRAWA I OBOWIĄZKI PRACOWNIKÓW NIEPEDAGOGICZNYCH
§25
 
  1. Pracowników niepedagogicznych zatrudnia i zwalnia, zgodnie z obowiązującymi przepisami Kodeksu Pracy, Dyrektor przedszkola. Ustala on również zakresy obowiązków w/w pracowników.
  2. Dopuszcza się możliwość przyjmowania studentów na staż czy praktyki absolwenckie.
§26
Pomoc nauczyciela:
  1. Pomoc nauczyciela spełnia czynności opiekuńcze i obsługowe w stosunku do wychowanków przedszkola
    1. służy pomocą wychowawcy grupy w czasie zajęć, posiłków, zabaw i podczas pobytu poza przedszkolem,
    2. dba o zabawki, wyposażenie sali zajęć i salę,
    3. wykonuje inne czynności zlecone przez wychowawców grupy oraz dyrektora wynikające z organizacji placówki.
§27
Personel obsługowy zobowiązany jest do:
  1. Utrzymania obiektu i jego otoczenia w ładzie, czystości i porządku,
  2. Przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny w czasie wykonywania powierzonych obowiązków,
  3. Zgłaszania wszystkich braków zaopatrzeniowych oraz awarii sprzętu wymagającego napraw,
  4. Pomocy w czynnościach usługowych dyrektorowi(wzakupach),nauczycielom (w czynnościach higienicznych dzieci, podczas wyjść poza obręb przedszkola z wychowankami oraz w sytuacjach tego wymagających,
  5. Porcjowania żywienia dla wychowanków oraz mycia naczyń,
  6. Wykonywania innych poleceń wychowawców grup oraz dyrektora wynikających z organizacji placówki.
ROZDZIAŁ VII
WYCHOWANKOWIE PRZEDSZKOLA
§28
Dziecko w przedszkolu ma prawo do:
  1. Właściwie zorganizowanego procesu opieki, wychowania i kształcenia zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny,
  2. Szacunku, życzliwego i podmiotowego traktowania,
  3. Poszanowania godności osobistej, własności i prywatności,
  4. Opieki, ochrony i akceptacji takim jakie jest,
  5. Wyboru formy wypoczynku, jeśli jest zmęczone,
  6. Samotności i niezależności wyborów,
  7. Indywidualnego procesu rozwoju i tempa pracy,
  8. Wyboru
     
§29
Dziecko w przedszkolu ma obowiązek:
  1. Postępowania zgodnie z ogólnie przyjętymi normami społecznymi, a szczególnie przestrzegania umów i norm zawartych w społeczności przedszkolnej,
  2. Używania na co dzień form zwrotów grzecznościowych,
  3. Dbania o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych,
  4. Troszczenia się o utrzymanie porządku wokół siebie,
  5. Dbania o swój wygląd i estetykę ubioru,
  6. Szanowania wolności i godności osobistej rówieśników i dorosłych
§30
Wychowankowie mogą zostać skreśleni z listy uczestników przedszkola w przypadku gdy:
  1. Zachowanie dziecka wykracza poza ogólne normy funkcjonowania w grupie przedszkolnej i zagraża zdrowiu innych wychowanków i nauczycieli;
  2. Rodzice lub opiekunowie, w sytuacjach które tego wymagają, nie współdziałają z pracownikami pedagogicznymi przedszkola w zakresie umożliwiającym i tworzącym warunki dla rozwoju dziecka oraz przestrzegania przez dziecko zasad współżycia społecznego;
  3. Rodzice lub opiekunowie zalegają z opłatami za okres jednego miesiąca;
  4. Rodzice lub opiekunowie nie przestrzegają postanowień wynikających z umowy cywilno-prawnej;
  5. Zawarta umowa cywilno-prawna zostaje rozwiązana przez jedną ze stron z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia. W przypadku pkt.1 i 3 termin wypowiedzenia może być skrócony.
  6. Skreślenie dziecka z listy wychowanków przedszkola nie zwalnia rodzica /opiekuna z obowiązku uregulowania zaległości.

ROZDZIAŁ VIII
RODZICE
§31
Rodzice mają prawo:
  1. Zapoznania się z programami i zadaniami dydaktyczno-wychowawczymi realizowanymi w przedszkolu;
  2. Uzyskiwania informacji na temat swojego dziecka, jego postępów, osiągnięć i potrzeb;
  3. Współpracy z nauczycielami w celu wspierania ich dziecka w optymalnym jego rozwoju;
  4. Uzyskiwania porad w sprawach wychowania i rozwoju dziecka;
  5. Uczestnictwa w spotkaniach z rodzicami, uroczystościach i zajęciach otwartych.

§32

Rodzice mają obowiązek:

  1. Przestrzegania niniejszego statutu oraz zapisów umowy;
  2. Przyprowadzania i odbierania dziecka z przedszkola w określonym w statucie czasie otwarcia placówki lub wskazanie osoby upoważnionej do tych czynności;
  3. Terminowego uiszczania odpłatności za pobyt dziecka w przedszkolu ;
  4. Informowania o nieobecności dziecka w przedszkolu i jej przyczynie, ze szczególnym uwzględnieniem chorób zakaźnych i wystąpienia pasożytów
ROZDZIAŁ IX
SPOSOBY FINANSOWANIA
§33
Zasoby materialne przedszkola pochodzą w szczególności z:
  1. Czesnego od rodziców
  2. Darowizn,
  3. Dotacji,
  4. Innych wpływów np. wynajem sal do zajęć pozalekcyjnych.
§34
 
  1. Wysokość czesnego ustala organ prowadzący.
  2. Czesne płatne są do 10-go dnia każdego miesiąca, wyżywienie płatne do 10-go dnia każdego miesiaca
  3. W przypadku przedłużenia pobytu dziecka w przedszkolu na kolejny rok szkolny nie można zrezygnować lub urlopować dziecka na okres wakacji, gdyż będzie to potraktowane jako definitywna rezygnacja z dalszych usług przedszkola.
  4. W przypadku nieuczęszczania dziecka w okresie wakacyjnym płatność za przedszkole wynosi 50% czesnego za każdy miesiąc.
ROZDZIAŁ X
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§35
 
  1. Statut obowiązuje w równym stopniu nauczycieli, rodziców i opiekunów prawnych dzieci a także pracowników obsługi przedszkola.
  2. Niniejszy statut zostanie umieszczony na stronie internetowej oraz będzie udostępniany przez Dyrektora Przedszkola osobom zainteresowanym.
  3. Wszelkie akty wewnętrzne uchwalone przez organy działające w przedszkolu nie mogą być sprzeczne z postanowieniami niniejszego Statutu.
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Statutem mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Pracy i Kodeksu Cywilnego.
  5. Statut z wprowadzonymi zmianami wchodzi w życie z dniem 1 września 2023r.